خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

کوتاه و گزیده

یکی از مهمترین وظایف انسان قبل از کنترل و مراقبت دیگران کنترل و مراقبت از خودش است. زیرا پیوسته خطرات زیادی دین و دنیا و اخلاق انسانی را تهدید می کند.

امام علی (ع) می فرمایند انسانها در سه حالت تغییر می کنند:

۱- نزدیکی به حاکمان و مسئولین

۲- مسئولیت و ریاست

۳- پولدلر شدن و ثروتمندی بعد از نداری و تنگدستی.

کسی که در این سه حالت تغییر نکند دارای عقل استوار اخلاق صحیح و مدیریتی موفق است.

مامبو 4.6.3 منتشر شد


بنیاد مامبو نسخه 4.6.3 سیستم مدیریت محتوای مامبو را منتشر کرد.mambo

ویژگی های این نسخه عبارتند از:

ادامه مطلب ...

یک سایت ساز پشرفته به نام مامبو

"در گذشته ای نه چندان دور برای در اختیار داشتن یک وب سایت باید مشقت زیادی را تحمل میکردید، ولی امروزه با در اختیار داشتن برنامه های مدیریت محتوای وب داشتن وب سایت تقریبا به هیچ تخصص ویژه ای نیاز ندارد. یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت محتوای وب ؛ مامبو است.
اگر شما علاقمند هستید یک وب سایت داشته باشید ولی از مسایل فنی و پیچیده سر در نمی آورید ، فقط به یک چیز نیازمند هستید: مامبو !
ادامه مطلب ...

خلیج همیشه فارس

خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است و تا ابد خواهد بود
Google Earth و هرکس دیگری که بخواهد این نام را خدشه دار کند با غیرت مندی ایرانیان روبرو خواهد شد!
چو ایران نباشد تن من مباد!
سلام دوستان
باز هم حمله به هویت ایرانی!
اما ما نخواهیم گذاشت
با مراجعه به آدرس زیر و شرکت در اعتراض فراگیر علیه این اقدام بی شرمانه آنها را مجبور به عذرخواهی و حذف نام جعلی ((خلیج عربی)) خواهیم کرد .
1میلیون امضا لازم است . به ازای هر ایمیل یک امضا.اگر می توانید از چند ایمیل مختلف خود امضا اضافه نمایید و به بقیه ایرانیان نیز خبر دهید تا به این حرکت بپیوندند.
آدرس لینک:
http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html

متن انگلیسی نامه تهیه شده در اینجا آورده ام.

ادامه مطلب ...

سایت های آموزشی به زبان فارسی و انگلیسی

در حال حاضر ۲۶پایگاه فعال اینترنتی در زمینه کامپیوتر به دو زبان فارسی و انگلیسی فعالیت می کند

یکی از این پایگاهها پرشین لرن است که در آن اقدام به آموزش انواع زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی تحت وب و نیز آموزش برنامه های گرافیکی ارایه شده است. نشانی اینترنتی این سایت WWW.PERSIANLEARN.COM است.

WWW.ETVTO.IR
نیز آدرس اینترنتی سایت استاد انلاین است که در این سایت نیز اقدام آموزش انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب و نیز آموزش برنامه های گرافیکی کرده است.

برنامه نویس از دیگر سایت ها در زمینه کامپیوتر است که در آن مقالات دات نت و اینترنت و دلفی و بانک های اطلاعاتی و سی شارپ و سوال و جواب در بخش انجمن ها وجود دارد. آدرس اینترنتی این سایت WWW.BARNAMENEVIS.ORG است.

یکی دیگر از پایگاههای فعال آموزش SQLاست که در این سایت آموزش SQLو کامپیوننت های رایگان و پروژه هایی درج شده است. آدرس اینترنتی این سایت WWW.MAHDAVY.COM است.

 IDEVCENTER و W3SCHOOLS نام دو پایگاه فعال انگلسی زبان در زمینه کامپیوتر است که در این سایت ها مقالاتی در زمینه آموزش HTMLو XML ارایه شده است. پایگاه اینترنتی این دو سایت به ترتیب WWW.IDVECENTER.COM و WWW.W3SCHOOL.COM است.

همچنین DELPHI RAYANIR نام سایت دیگری در این زمینه است که اطلاعات کامپیوتری در آن درج شده است. نشانی اینترنتی این سایت HTTP://DELPHI.RAYANIR.COM است.

IRAN_JAVASCRIPT از دیگر پایگاههای فعال در زمینه کامپیوتر است که در زمینه آموزش _JAVASCRIPT و مقالاتی درباره ان ارایه شده است. پایگاه اینترنتی این سایت WWW.IRAN_JAVASCRIPT.COM است.

آموزش ASP و خبرهای ان و مثال های برنامه نویسی از سایت دیگر در زمینه کامپیوتر است که ادرس اینترنتی آن WWW.IRANASP.NET است.

IRAN PHP سایت دیگری در زمینه کامپیوتر است که در آن آموزش پی اچ پی و مقالات و مثال ها و پاسخ سوالات و اخبار درباره آن ارایه شده است. پایگاه اینترنتی این سایت WWW.IRANPHP.NET است.

آموزش ASP و NET و برنامه های وابسته به آن به همراه خبرها و مثال های برنامه نویسی در سایت WWW.ASP.NET آمده است.

WWW.SCOOLNET.IR نام سایت اموزش FRONTPAGE XP است.

آموزش HTML نیز نام سایت دیگری در زمینه کامپیوتر به نشانی الکترونیکی WWW.HTMLSCOOLNET.IR است.

قالب های فارسی راه اندازی چهارچوبه وبلاگ، و دیگر امکانات وبلاگی در سایت WWW.PBS.BLOGSPOT.COM درج شده است.

همچنین آموزش آنلاین که درباره برنامه ها و مقالات نوشته های آموزشی در زمینه HTMLاز دیگر سایت ها در این زمینه است. پایگاه اینترنتی این سایت WWW.KHATERAT.COM است.

_JAVASCRIPT سایت انگلیسی در زمینه کدهای جاوااسکریپت و آموزش در این زمینه و نمونه کارها و افکت های آن است. آدرس این سایت WWW._JAVASCRIPT.INTERENET.COM است.

همچنین برای آموزش طراحی سایت جمع آوری نیازهای آموزشی و نرم افزاری یک طراح سایت را می توان به ادرس اینترنتی WWW.OLOUMRAYANEH.COM مراجعه کرد.

WWW.SARGARDOON.NET نام سایتی در زمینه کامپیوتر است که در آن اطلاعاتی در زمینه کامپیوتر، وبلاگ، موبیل تایپ، اخبار و برنامه نویسی وب ارایه شده است.

بلغان تولز سایتی در زمینه طراحی وبلاگ و نیز اموزش هایی از موبل تایپ و ام تی به ادرس الکترونیکی WWW.TOOLS.BOLGHAN.COM است.

CF ARIATALA سایت ماکرومدیا کلدفیوژن ایران به آدرس اینترنتی WWW.CF.ARIATALA.COM است.

آن لاین مجید سایتی برای گرافیست ها به همراه اموزش طراحی صفحات وب و برنامه های گرافیکی است. آدرس اینترنتی آن WWW.MAJIDONLINE.COM است.

WWW.IRANSWF.NET ادرس سایتی در زمینه کامپیوتر است که در آن اخبار و مقالات درباره ،FLAنرم افزارهای مرتبط با آنها وجود دارد.

اخبار و آموزش هایی در زمینه انیمیشن و نمونه انیمیشن های ایرانی درسایت WWW.IRANANIMATION.COM است.

همه چیز درباره فتوشاپ و دوربین دیجیتالی نیز در سایت های WWW.DIOITALCAMERA.AKKASSE.COM و WWW.PHOTOSHOP.BASRI.WS است.

آموزش رجیستری ویندوز نیز در سایت WWW.MYDOWNLOAD.BLOGSKY.COM می توان مشاهده کرد.

WWW.TECHNOTUX.COM نام سایت دیگری در زمینه کامپیوتر است. وب سایتی حاوی اخبارو مقالات مرتبط با سیستم عامل لینوکس با شعار همگانی کردن ان است.

همچنین علاقه مندان به کامپیوتر دارای وبلاگ هایی از جمله پویش، هوش مصنوعی،اموزش فتوشاپ، اموزش اینترنت، اموزش ویندوز و کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری نیز هستند.

تذکر در مقابل غفلت

در اصطلاحات قرآنی، آن چیزی که نقطه مقابل این غفلت است، تقواست. تقوا، یعنی به هوش بودن و دایم مراقب خود بدون. اگر آدم غافل، ده‌ها گناه از او سر می‌زند و اصلاًَ حس نمی‌کند که گناه کرده است؛ آدم متقی، درست نقطه مقابل اوست. اندگ گناهی هم که می‌کند، فوراً متذکر می‌شود که گناه کرده است و به فکر جبران می‌افتد. «انّ الّذی اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشّیطان تذکّروا». به مجرد اینکه شیطان از کنارش عبور می‌کند و باد شیطان به او می‌خورد، فوراً حس می‌کند که شیطان‌زده شده و دچار اشتباه و غفلت گردیده است؛ «تذکّروا»: به یاد می‌افتد. «فاذا هم مبصرون»: چنین آدمی، چشمش باز است.

عزیزان من، برادران و خواهران! هر کسی هستید، ملتفت باشید. این خطاب، فقط به یک عده مردم خاص نیست که بگوییم مثلاً افراد کم‌اطلاع، کم‌سواد و یا جوان و کم سن، به آن توجه کنند. نخیر، همه باید ملتفت باشند. علماء، دانشمندان، برجستگان، شخصیت‌ها، بزرگان، کوچکان، پولداران، فقیران، همه باید ملتفت باشند که حداقل گاهی غفلت گریبان آنها را می‌گیرد؛ غافل می‌شوند. اصلاً گناه از آنها سر می‌زند و ملتفت نمی‌شوند که گناه انجام می‌دهند. چیز خیلی بزرگی است.

این گناهی که من و شما انجام می‌دهیم، ملتفت نمی‌شویم. چون ندانستیم که گناه کردیم، از آن گناه توبه و استغفار هم نمی‌کنیم. بعد روز قیامت که می‌شود، چشم ما که باز شد، آن وقت می‌بینیم، عجب چیزهایی در نامه اعمال ماست. انسان تعجب می‌کند، کی من این کارها را انجام دادم؛ اصلاً یادش نیست. این، گناه غفلت و اشکال آن است. پس، یک مانع استغفار، عبارت از غفلت است. 1

غرور، یکی از موانع استغفار

ادامه مطلب ...

مزایای فروش اینترنتی

1.      ورود به عرصه نوین تجارت و تجارت الکترونیک از ساده ترین ، سریع ترین و ارزان ترین راه

2.      ارائه محصولات بدون محدودیت مکانی و زمانی

3.      ابزار تبلیغاتی مناسب و نوین در جهت جذب مشتری بیشتر

4.      اولین قدم در زمینه مشتری مداری با استفاده از تکنولوژی نوین

5.      تحت پوشش قرار دادن انبوه مخاطبان جوان از طریق آخرین فن آوری روز

6.      ایجاد کانال درآمد زایی جدید ویژه فروشندگان

7.      ارائه محصولات به شیوه نوین و ارائه بسیاری از محصولات جانبی به صورت مجازی  

ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آموزش خودکشی - زیر 18 سال نخونن

اصولا واژه خودکشی به معنی خود کشتنه. یعنی در این عمل فرد اونقدر خودشو می‌کشه که میمیره و این خود کشتن به علت وارد آمدن مصایب و رنج‌های فراوان یا بالعکس صورت می‌گیره

به نظر من خودکشی کار چندان جذابی نیست ولی بسیار هیجان انگیزه و به یه بار امتحانش می‌ارزه. من خودم چند بار امتحانش کردم و با اینکه چند بارش هم مردم ولی همچین بگی نگی بدم نیومد
برخلاف نظر خیلیها که می‌گن خودکشی خیلی راحت و سهله باید بگم نخیییییر... اونجوریام نیست. هر کاری قواعد و اصول خاص خودشو داره و خودکشی هم جدا از این مطلب نیست

اول از همه اون کسایی که می خوان خودکشی کنن رو دسته‌بندی می‌کنیم

کسی که در عشقش شکست خورده
کسی که ور شکست شده
(کسی که قاط زده ( مثه من
کسی که از زندگی خیر ندیده
کسی که بدجوری روش فشار اومده
کسی که کنجکاوه زودتر جهنمو ببینه
و خلاصه هر کسی که یه جورایی به آخر خط رسیده
افراد بالا، به هرحال مستقیم به جهنم می‌رن، ولی خدا همشون رو رحمت کنه

شما جزو کدامیک از دسته‌های بالا هستید؟
اگه هستید ادامه مطلب رو بخونید و گرنه یه دسته جدید برای خودتون ببازید و بعد بقیه شو بخونید

حالا فرض می‌کنیم: طرف تنها میاد توی یه اتاق و در رو قفل می‌کنه و عزمشو برای خودکش جزم می‌کنه. به دور برش نگاه می‌کنه و این وسایل رو می‌بینه...

ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

جدول زمانبدی نهمین همایش شبکه مدرسه

جدول زمانبدی نهمین همایش شبکه مدرسه 

زمانبدی برنامه ها

- ارسال فراخوان: 15 فروردین 1387

- ثبت نام معلم و دانش آموزان ایشان و ارسال خلاصه پروژه : از 30 بهمن 1386 لغایت 15 فروردین 1387

- اعلام مقاله های پذیرفته شده بر اساس خلاصه مقاله: 23 فروردین 1387

- ارسال فایل نهایی ارائه و فیش ثبت نام : 6 اردیبهشت 1387

- برگزاری همایش : 19 اردیبهشت 1387

آشنایی با شبکه مدرسه

 

شبکه مدرسه یکی از طرحهای بنیاد دانش و هنر است که در سال ۱۳۷۷ به منظور توانمندسازی جوانان ایرانی با فناوریهای نو ( به ویژه فناوری ارتباطات و اطلاعات) راه اندازی شد.

برنامه های عمده شبکه مدرسه عبارت است از:
  • راه اندازی سایتهای کامپیوتری در مدرسه های برگزیده، هر سایت شامل ده الی پانزده کامپیوتر و تجهیزات جانبی است که روی یک شبکه محلی قرار دارد و ازطریق یک کامپیوتر خادم به شبکه اینترنت متصل می شود.
  • برگزاری آموزشها ی پایه به صورت آموزشهای فوق برنامه در مدرسه ها، در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات شامل آشنایی با اینترنت و کامپیوتر، سیستم عامل (ویندوز)، واژه پرداز (Word)، ارائه مطلب (Power Point)، و غیره.
  • راه اندازی گروههای پژوهشی در مدرسه ها به منظور تشویق دانش آموزان به فعالیتهای تیمی و گروهی، فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی با استفاده از یافته اندوزی از طریق شبکه اینترنت، و تدوین یافته ها و ارائه دستاوردها در سمینارها، وب سایتهای اطلاعاتی، و نشریات.
  • راه اندازی پورتال اسکول نت به عنوان درگاه ورودی به شبکه اینترنت، و گستره فعالیت دانش آموزان و معلمان بر روی شبکه، مشتمل بر بخشهای مختلف نظیر کلوبها و مدرسه های الکترونیک و درگاه ورود به وب سایت‌های مدرسه ها.
  • برگزاری سمینارهای محلی در مدرسه ها و شهرهای مختلف، و برگزاری همایش شبکه مدرسه در سطح ملّی.
  • همکاریهای بین المللی از طریق برقراری ارتباط مدرسه ها و دانش آموزان با مدرسه ها و دانش آموزان سایر کشورها و همکاری بر روی پروژه های مشترک از طریق گستره IRAN-iEARN و شرکت در سمینارهای بین المللی.

قــانـون اسـاسی پیشنهـادی بـرای جـامعـة مجـازی آمـوزشی

 مقدمه

 

در نگارش این قانون دو مساله بسیار مهم در نظر گرفته شده است:

 اول آنکه تمامی مراکزآموزشی از مدارس بسیار کم جمعیت گرفته تا مدارس دارای تشکیلات سازمانی مفصل، آموزشگاههای کوچک و بزرگ و مدارس اینترنتی، بدون نگرانی از سلب استقلال یا دخالت در امور داخلی و نحوه اداره و بدون نیاز به تغییر قوانین فعلی حاکم بر فعالیتهایشان بتوانند به آسانترین شکل ممکن به عضویت جامعه آموزشی اینترنتی درآیند و از مزایای آموزش تعاملی با استفاده از ابزارهای پیشرفته امروز بهره مند شوند.

 

دوم آنکه بدون لطمه به روند عادی فعالیتها بتوان جامعه را به سمت یک جامعه سالم مدنی مبتنی برحقوق شهروندی ازجمله حق فعالیتهای آزاد قانونی و حق رای و شرکت در تصمیم گیریها سوق داد. آرمان این جامعه پیاده سازی آموزش تعاملی است؛ یعنی آموزشی که در آن همه اعضا در همان حال که می آموزند، آموزش نیز می دهند و همه اعضا بطور مداوم در تولید محتوای آموزش مشارکت دارند. این امر محقق نمی شود مگر آنکه قبل از تفکیک اعضاء  به مدیر، معلم، دانش آموز و ... آنها را به عنوان " شهروندان " جامعه آموزشی بپذیریم.

  
 

فهـرست مـوضـوعی اصـول

   -   * از آنجا که هنوز نام نهائی جامعه مجازی آموزشی به تصویب نهائی نرسیده است ، لذا برای سهولت فعلا این جامعه را VEC نامیده ایم :

معرفی VEC
اصول 1 و 2 و 3 و 4

نهادها   
اصل 5 ، اصل 6 ( عضویت نهادها )

آیین نامه                        اصل 7 ، اصل 8 ( به ا رث رسیدن قوانین ) ، اصل 9 ( شفافیت )
اصل 10 ( محتوای آیین نامه )

اصل 14 ( تغییر آیین نامه VEC  )

ایجاد / حذف                    اصل 11 ( نهاد آموزشی ) ، اصل 12 ( نهاد آزاد )
اصل 13 ( حذف نهاد )

اعضا
عضویت              اصل 16 ( عضویت و شهروندی )
حقوق شهروندی   اصل 17 ( حق رأی ) ، اصل 15 ( رأی گیری در VEC )
اصل 18 ( حق آموختن )

اصل 23 ( حریم خصوصی ) ، اصل 24 ( آزادی )

اصل 26 ( دادخواهی )

 

درجه بندی نهادها و اعضاء
اصول 19 و 20 و 21

مسائل حقوقی
اصل 22 ( مسؤولیت مدیر نهاد ) ، اصل 23 ( حریم خصوصی )

اصل 25 ( جرایم ) ، اصل 26 ( دادخواهی و تجدید نظر )

اصل 27 ( حکم به تعلیق یا قطع عضویت / حکم به انحلال )

قانونگذاری
اصل 14 ( قانونگذاری و تغییر آیین نامه VEC ) ، اصل 15 ( رأی گیری درVEC )

اصل 29 ( بازنگری در قانون اساسی )

اصل 28 ( تفسیر قانون )

ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

راهنمای استفاده از برنامه

 

 
       
 
 
 
 
 

نرم افزار VEC
دسترسی به نرم افزار مدیریت آموزش VEC از طریق اینترنت (سایت mfaelearning.com ) امکان پذیر است. از آنجا که این نرم افزار کاملا" مبتنی بر Web است، برای استفاده از آن تنها به یک برنامه مرورگر وب مانند Internet Explorer (نسخه 5 یا بالاتر) نیاز خواهید داشت. هنگامی که به سایت وارد می شوید گزینه های ورود به سیستم، اخبار، جستجو و قانون اساسی در اختیار شماست. پیش از ورود به سیستم می توانید از اخبار جامعه مجازی آموزشی VEC مطلع شوید و قانون اساسی پیشنهادی این جامعه را مطالعه کنید. ضمنا" می توانید مراکز آموزشی این جامعه، مدارک و دروس ارائه شده را جستجو نمایید.

ورود به سیستم
در صورتی که در یک مرکز یا نهاد آموزشی عضو هستید می توانید با انتخاب گزینه ورود کاربر و وارد کردن نام کاربر و رمز ورود، به سیستم وارد شوید.
در غیر اینصورت می توانید برای ثبت نام در یک مرکز آموزشی و عضویت در VEC گزینه کاربر جدید را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، صفحه جستجوی نهادها و مراکز آموزشی ظاهر می شود. می توانید مرکز مورد نظر را پیدا کنید و در آن ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که بمنظور ثبت نام در یک مرکز آموزشی باید فرم مشخصات مخصوص آن مرکز
(پروفایل) را بطور صحیح تکمیل نمایید.

 
         
         
 
 

کنسول کاربری MyVEC

برای سهولت استفاده از امکانات VEC ، سه نحوه مختلف راهبری و گزینش منوها در این نرم افزار پیاده سازی شده است: کنسول MyVEC ، نوار منوی سمت راست و میله ابزار. کنسول MyVEC در ابتدای ورود به سیستم در اختیار شماست و از طریق گزینه MyVEC در نوار منوی سمت راست نیز به آن دسترسی خواهید داشت. در قسمت بالای کنسول تعداد پیام های جدید، اخطارهای جدید، نظرسنجی های جاری و آزمونهای جاری را مشاهده می کنید. در قسمت پایین موارد زیر نمایش داده می شوند: وظایف (تکالیف) ، کلاسهای جاری ، کلاسهای من (کل کلاسهایی که کاربر در آنها ثبت نام نموده است) و نهادهای من (مراکزی که کاربر در آنها عضو است).

 

 
         
         
 

کلاسهای من

با استفاده از این بخش کنسول MyVEC می توانید یکی از کلاسهایی که در آن ثبت نام کرده اید انتخاب نمایید و مشخصات کلی، زمان بندی، مراجع، اساتید و اعضا و سرفصلهای (سیلابس) آن را مشاهده کنید (از طریق میله ابزار). هنگامی که سیلابس درس بصورت درخت واره نمایش داده می شود در قسمت سمت چپ صفحه سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد:

 
 

 


مشاهده محتوا
، مشاهده هدف های رفتاری و انجام خودآزمون. برای استفاده از این گزینه ها ابتدا باید سرفصلهای مورد نظر را از درخت واره انتخاب کنید. پس از انتخاب سرفصلها، در صورتیکه بخواهید محتوای آموزشی مربوط به آن سرفصلها را ببینید می توانید از گزینه مشاهده محتوا استفاده کنید و اگر می خواهید هدف های رفتاری آن سرفصلها را مشاهده کنید می توانید گزینه مشاهده هدف های رفتاری را انتخاب نمایید.
توجه کنید که برای مشاهده محتوای آموزشی با فرمت های خاص (مانند PDF یا Flash ) به نرم افزارهای رایجی مانند Acrobat Reader و Flash Player نیاز خواهید داشت.

 

اگر می خواهید آموخته های خود را در سرفصل خاصی بسنجید، پس از انتخاب آن سرفصل، از گزینه انجام خود آزمون استفاده کنید. در مرحله بعد باید نوع آزمون (تستی یا تشریحی) و تعداد سوالات را تعیین نمایید. سپس آزمون برگزار می شود (پرسشها بطور تصادفی از بانک سوالات گزینش می شوند). در پایان آزمون می توانید نتیجه آنرا مشاهده کنید و براساس نتیجه آزمون، برای مطالعات بعدی راهنمایی می شوید

     
     
 

میله ابزار
میله ابزار که در قسمت بالای هر صفحه ظاهر می شود شامل گزینه هایی مربوط به آن صفحه است (به گزینه های میله ابزار در صفحات وظایف، کلاسهای من، پیام و اخطار و ... توجه نمایید). مثلا" در صفحه پیام (یا اخطار) گزینه های پیام های دریافت شده، پیام های فرستاده شده و ایجاد پیام جدید از طریق این میله در دسترس کاربر قرار می گیرد.

   
         
         
 

 

نوار منوی سمت راست
این نوار که منوی اصلی سیستم است در تمام صفحات بصورت ثابت وجود دارد و تمامی امکانات نرم افزار از طریق آن قابل دسترسی است. بخشهای مختلف این منو عبارتند از:
- MyVEC (با گزینه های وظایف، پیام ها، آزمون، نظرسنجی و انجمن)
- نهاد (با گزینه های نهاد من و جستجوی نهاد) بمنظور دیدن اطلاعات مراکز آموزشی
- جستجو (بمنظور جستجوی نهاد، کلاس، درس، مدرک، محتوای آموزشی و انجمن)
- پوشه شخصی (با گزینه های پروفایل شخصی، مدارک من، آزمونهایی که داده ام)

 

 
         
         
 

ثبت نام در کلاس
در صورتیکه مایل هستید در کلاسی نام نویسی کنید، ابتدا باید بوسیله منوی جستجو – جستجوی کلاس، آن کلاس را پیدا کنید. اگر کلاس در وضعیت "در حال ثبت نام" باشد دکمه ثبت نام در سمت چپ آن فعال است. با فشردن این دکمه درخواست نام نویسی شما برای مدیر مرکز آموزشی ارسال می شود و پس از تایید مرکز ثبت نام شما نهایی خواهد شد (از آن پس کلاس مربوطه را در فهرست کلاسهای من مشاهده خواهید کرد).
 

 
     
     
 

انجمن
انجمن ها یا Forum ها به منظور بحث و تبادل نظر عمومی درباره موضوعات مختلف ایجاد می شوند. شما می توانید انجمن های موجود را از طریق منوی جستجو – جستجوی انجمن مشاهده نمایید. در هر انجمن یک یا چند موضوع، و در ذیل هر موضوع یک یا چند بحث وجود دارد. شما می توانید با توجه به سطوح دسترسی خود، با استفاده از میله ابزار موضوعات یا بحث های جدید ایجاد کنید یا به بحث های موجود پاسخ دهید.

 
     
     
 

پوشه شخصی
در این پوشه اطلاعات شخصی شما مانند پروفایل شخصی (مشخصات شما) ، مدارک آموزشی شما و سابقه آزمونهایی که در آنها شرکت کرده اید نگهداری می شود.
اگر مایل به تغییر رمز ورود خود هستید، می توانید این کار را در بخش پروفایل شخصی انجام دهید.