خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

تکنیک جایگزینی در مثبت اندیشی

سلامی دوباره
خواستم چند عبارت و جمله منفی که بین ما مرسومه بگم تا با کمک هم جملات پیشنهادی جایگزین براش تعریف کنیم:
  1. خیلی خسته ام
  2. زخم زبون میزنی
  3. هرچی سنگه پای لنگه
  4. فهمیدی چی گفتم!
  5. الو سلام ببخشید مزاحمتون شدم(تو مکالمات تلفنی مرسومه)
  6. خطاب به بچه کوچک:(خیلی کارت زشت بود ..دیگه دوست ندارم!)
  7. همه درها بروم بسته شده
  8. دیگه آخر خط رسیده ام
  9. من آدم بدشانسی هستم
  10. اگه دیگران و محیط جامعه بزارن ...من موفق می شم.
  11. و ...
ادامه مطلب ...

به جای آنکه بگوییم

به جای آنکه بگوییم
خسته شدم
بگوییم کمی نیاز به استراحت دارم

به جای آنکه بگوییم
شکست خوردم
بگوییم از این راه نشد دوباره از راه دیگر امتحان می کنم!
یا بگوییم به نتیجه مطلوب نرسیدم حتما راه دیگری برای انجام آن خواهم یافت!
یا بگوییم تجربه جدیدی کسب کردم یک راه دیگر که به نتیجه مطلوب نمی رسید را آموختم!

به جای آنکه بگوییم.. ادامه مطلب ...

واژگان مثبت

دوستان همدل سلام

همانطور که می دانید در زندگی روزمره همواره از عبارات و واژه هایی استفاده می کنیم که اکثر آنها خواسته یا ناخواسته بار روانی منفی به همراه دارد.

توصیه های زیادی هم راجع به مثبت اندیشی و مثبت سازی واژگان محاوره ای از اساتید محترم این مقوله می شنویم.

پیشنهاد می نمایم با کمک هم بیاییم و به حذف و یا تعدیل واژگان منفی بصورت کاربردی بپردازیم.

یکی از این روشها روش جایگزینی می باشد بدین صورت که:

کلمات یا عبارات منفی را ذکر کرده و در مقابل آن عبارات و کلمات مثبت جایگزین را بیان کنیم.

این طوری دایرةالمعارفی خواهیم داشت از عبارات مثبت و کاربردی و می توانیم در محاوره های روزمره هم از آن بیشتر استفاده نماییم.

جشنواره بزرگ بین المللی آخرین منجی

جشنواره بسیار خوبی است.

از همه دوستان علاقه مند دعوت می کنم در آن شرکت نمایند.

موضوعات آن در ادامه مطلب آمده است.

لینک سایت اصلی جشنواره

ادامه مطلب ...

راز تولید انسان!

تو در آستانه تنهایی، راز «تولید» را برایم گشودی


و به شیخ قونیه،


که با چراغ در جست و جوی «انسان» بود


آموختی که انسان ساختنی است.


و آموختی تا در باغ دستهایش


رویش جوانه ها را انتظار بکشد.

 

عین -صاد

تو ای عشق و ای تمام وجودم

تو ای عشق و
ای تمام وجودم
تو بود و نبودم
فدای رخ تو
همه عالم

بیا بنگر
بر دل غمدیده
که لیلی ندیده
زغم چه کشیده
به این عالم
ادامه مطلب ...

راه میان بر موفقیت؟

به نام ایزد منان

 

دوستان من سلام

 

آیا تا به حال شده است که در مورد موفقیت خودتان اندیشیده باشید؟

 

به رویاهای خودتان چقدر اهمیت می دهید؟

 

برای رسیدن به آنها چقدر تلاش می کنید؟

 

آیا خود را انسان موفقی می دانید؟

 

اصولا موفقیت چیست؟و چه تعریفی دارد؟

 

چگونه به همه خواسته های خود برسیم؟

 

آدم های موفق چگونه می اندیشند و چگونه رفتار می کنند؟

 

شما آدم هدفمندی هستید یا خیر؟

 

چرا بعضی زندگی سراسر شاد و با نشاطی دارند سالمند و از روحیه بالایی برخوردارند

اما عده ای دیگر- که متاسفانه تعدادشان بیشتر هم هست -  از ناراختی های روانی و عصبی مثل افسردگی و بیماریهای جسمی و یا اعتیاد به مواد مخدر و .. رنج می برند؟

 

دلیل این تفاوت ها در زندگی افراد چیست؟

 

آیا راهی وجود دارد که ما هم جزو دسته اول شویم؟

 

راهی که هم در دنیا سالم و شاداب و سلامت باشیم و هم پس از مرگ جایگاهی خوب داشته باشیم؟

 

در یک کلام:

راه میان بر موفقیت و نشاط چیست؟

 

منتظر نظرات و مطالب سودمندتان هستم.

 

ارادتمند همگی شما و آرزومند موفقیت تان

 

به خانه می آیم

به خانه می آیم
خسته تر از دیروز
و بر آستانه درگاه
با قامتی
لرزانتر از بیدی دوباره
می ایستم
و
ادامه مطلب ...

شعری از یک شاعر جوان معاصر

 با نخستین جرعه از روز یا
شب آغاز می کنیم


نمیدانم واپسین جرعه شب
خواهد بود یا روز

(شروینه)

دلم میخواست با خدایم اینگونه گفتگو کنم:


خدای من
دیگر نمی خواهم آرام وساکت بنشینم!
و این همه گمراهی و بی خردی را به نظاره بنشینم!

من از امروز
فریاد می کشم

آشوب به پا می کنم
و در تمامی و سراسر این مملکت شورشی به پا میکنم.
ادامه مطلب ...

هرگز لبخند را ترک نکن

هرگز لبخند را ترک نکن حتی وقتی ناراحتی، چون هرکسی ممکن است عاشق لبخند تو شود

تجارت زندگی

لطفا خوب فکر کنید؛

شما به فروشگاهی وارد شده‌اید که متعلق به خدا وند جهان است ودر آن تمامی فرشتگان درگاه خدا فروشنده بهترین اجزای زندگی هستند و منتظر انتخاب شما !

کافیست شما زندگی مطلوب خود را تعیین و اجزای آنرا انتخاب کنید تا در
چشم بهم
زدنی آن را به مناسب ترین قیمت ممکن تقدیم شما کنند .

کدام نوع زندگی را انتخاب می‌کنید؟

این زندگی از کدام اجزا تشکیل شده؟

شما همان زندگی را که خودتان می‌خواسته‌اید انتخاب می‌کنید ویا اینکه
سعی می‌کردید با راهنمایی خواستن از فروشنده، بهترین اجناس موجود را شن
اسایی
کرده و سفارش می‌دادید؟

با تشکر از آقا مرتضی خودمان

دریچه ای برای دوباره متولد شدن و آغازی دوباره

سلام

دریچه ای برای دوباره متولد شدن و آغازی دوباره ، پنجره ای برای بهتر شدن، بهتر زیستن و شاد زیستن، برای ترکیب آرامش و آسایش، برای خودمان، مایی که دارای روح الهی هستیم، مایی که پر از توانایی و استعدادیم و مایی که می خواهیم بر فراز قله بلند موفقیت به پرواز درآییم اینها نه شعار است و نه ترکیب حروف و کلمات بی جان . ما موظفیم پنجره را بگشاییم  و با نور آن همسفر شویم . ما به خود می بالیم که هم مسلمانیم و هم ایرانی، همه ما به پیشرفت و موفقیت معتقدیم و برای آن همه جانبه سعی و تلاش می کنیم . ولی گاهی نتیجه آنی نیست که ما می خواهیم.

چرا ؟

 

ادامه مطلب ...

درخرابات مغان نور خدا می بینم

               درخرابات مغان نور خدا می بینم 

                                                        این عجب بین که این نور زکجا می بینم

 


              جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو 

                                                        خانه می بینی و من خانه خدا می بینم

آدمی در عالم خاکی نمی آید بدست

سینه مالامال دردست ، ای دریغا مرهمی ! 

                                دل زِ تنهایی بجان آمد ، خدا را همدلی!

   چشمِ آسایش که دارد از سپهرِ تیزرو ؟

                           ساقیا جامی بمن ده تا بیاسایم دمی

ادامه مطلب ...

به قول سهراب

من ندیدم دو صنوبر را با هم دشمن

                                من ندیدم بیدی سایه اش را بفروشد به زمین

 رایگان می بخشد نارون شاخه خود را به کلاغ

                                            هر کجا برگی هست شور من می شکفد

برای عده ای چه خوب شد نیامدی

چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی


                                                  چه اشکها که در گلو رسوب شد نیامدی

 

خلیل آتشین سخن، تبر بدوش بت شکن


                                                 خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

 

 

برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه


                                                برای عده ای ! ولی چه خوب شد نیامدی

 

تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام

                                                 دوباره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیامدی

  

مولای من!

من چه خوب می فهمم که تو هربار می آیی ...

اما باز هم این ماییم که دست رد بر سینه ات می زنیم

این ماییم که اگر بیائی منکر وجودت می شویم

واگر بشناسیمت نه تنها خوشحال نمی شویم که به مقابله برمی خیزیم

ادامه مطلب ...