خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

گلشیفته و صدر جدول مشهورترین‌های هالیوود

سایت "هالیوود دات کام" اسم گلشیفته فراهانی را جزء 100 بازیگر برجسته و مشهور هالیوود قرار داده و در اقدامی عجیب، او را به عنوان نفر اول این لیست ثبت کرده است.

جنیفر انیستون(jennifer aniston)، آنجلینا جولی(Angelina jolie)، براد پیت(brad pitt) بریتنی اسپیرز(Britney spears)، جانی دپ(Johnny depp)، اورن گراهام(Lauren graham)، پاول نیومن(paul newman)، جسیکا آلبا(Jessica alba) بعد از گلشیفته به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا نهم قرار گرفته اند.




جورج کلونی(george cloony) نفر هفدهم، راسل کرو(Russell crowe) نفر هیجدهم، نیکلاس کیج(Nicolas Cage ) نفر بیست و دوم، آل پاچینو(al pacino) نفر بیست و پنجم، مل گیبسون(mel Gibson) نفر سی و یکم، رابرت دنیرو(Robert de niro) نفر سی و هشتم، جت لی(jet lee) نفر پنجاه و نهم و جنیفر لوپز(Jennifer lopez) نفر هفتاد و پنجم این رده بندی هستند.

نفس این که یک بازیگر و هنرپیشه ایرانی در صدر رده بندی مشهورترین بازیگران توانمند هالیوود قرار گرفته بسیار خوشایند است اما چرا؟

یعنی گلشیفته فراهانی آن‌قدر توانمند، باسابقه و پرتجربه است که بدون هیچ‌گونه بازی شاخصی در آثار سینمایی برجسته هالیوود توانسته است "ره چند ساله" را چند روزه بپیماید و "بزرگ بازیگران" هالیوود همچون آل پاچینو، رابرت دنیرو، نیکلاس کیج و... را در حاشیه قرار دهد؟!

هیچکس اجازه دخالت در زندگی شخصی دیگران از جمله گلشیفته فراهانی را ندارد اما زنان و دختران ایرانی باید بدانند چرا گلشیفته در صدر این جدول قرار گرفته! زنان و دختران این مرز و بوم باید بدانند که این اقدام هالیوود تنها یک استراتژی تبلیغاتی است و کسانی که تربیت یافته و بزرگ شده "فرهنگ ایران اسلامیزه شده" هستند اگر می‌خواهند در صدر این جدول ها قرار بگیرند باید از "برخی چیزها" بگذرند که بر حسب اتفاق(!) این "برخی چیزها" بسیار ارزشمند هستند.

آیا به راستی اگر گلشیفته فراهانی با روسری و لباس پوشیده به هالیوود می‌رفت این‌گونه در صدر این جدول قرار می‌گرفت؟ باز هم می گویم که گلشیفته آزاد است هر طور که می‌پسندد زندگی کند اما به این دلیل که او چهره ای شناخته شده برای ایرانیان به ویژه زنان و دختران ایرانی است و از آن‌جا که متأسفانه در این مملکت، ضعف الگو وجود دارد، گلشیفته هم برای برخی الگو و برای بسیاری دیگر، محبوب بود. پس این کاملاً منطقی است که دوستدران گلشیفته بدانند برای این که "ره چندین ساله" را چند روزه طی کنند باید از "پوشش" خود بگذرند.

سیاستی که هالیوود در قبال گلشیفته به کار برده برای من تداعی‌گر همان سیاست "چماق و هویج" است؛ به عشقِ خوردن هویج، مجبوریم چماق بخوریم؛ ای کاش این چماق را بر جسممان می‌زدند اما آن را بر روح، اندیشه و پوششمان(همان حجابمان) می‌زنند.

منبع: انار ترش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد