خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

داستان آبدارچی شرکت مایکروسافت

مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره مصاحبه‌ش کرد و تمیز کردن زمین‌ش رو -به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیل‌تون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همین‌طور تاریخی که باید کار رو شروع کنین..»

مرد جواب داد:

 «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!»

رئیس هیئت مدیره گفت:

«متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمی‌تونه داشته باشه.»

مرد در کمال نومیدی اونجا رو ترک کرد.

ادامه مطلب ...

۳۵ داستان مدیریتی

    1- همه کس، یک کس، هرکس، هیچ کس

    این داستانی در مورد چهار فرد به نام های همه کس، یک کس، هرکس، هیچ کس است. هنگامی که یک کار مهم باید انجام شود، همه مطمئن هستند که یک کس آن را انجام خواهد داد. هر کس می توانست آن کار را انجام دهد، اما هیچ کس آن را انجام نداد. یک کس به این خاطر عصبانی شد چون این وظیفه همه بود. همه کس فکر کردند هر کس می توانست از عهده آن کار برآید، اما هیچ کس نفهمید که همه کس آن را انجام نخواهد داد. در نتیجه هر کس، آن چیزی را که هر کس باید انجام می داد، انجام نداد.

ادامه مطلب ...

مصادیق جهاداقتصادی در حوزه فرهنگی

سال نود به فرموده مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده‌است. شاید همین اول سال بهتر باشد تا تمامی نخبگان جامعه به فکر یافتن مصادیق این فرمایشات در حوزه کاری خودباشند تا ان‌شاءالله در پایان سال از ثمرات بی بدیل آن در راستای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ این خاک وبوم بهره‌مند باشیم. 

بنده نیز به عنوان یک فعال فرهنگی وظیفه خود را به نسبت سایر اقشار کمتر ندانسته بلکه بیشتر می دانم. چرا که در وهله اول در حوزه تبیین صحیح و فرهنگ‌سازی این جهادمقدس وظیفه سنگینی را احساس می نمایم . درحقیقت هر حرکت بزرگ اجتماعی و ملی اگر توام با فرهنگ‌سازی مناسب و صحیح نباشد ممکن است در عمل با چالش‌ها و انحرافات و یا مقاومت‌هایی ناشی از جهالت روبروشود. 

از سوی دیگر خود حوزه فرهنگ نیز امروزه به‌عنوان یکی از پایه‌های مهم اقتصاد و سیاست در دنیا شناخته‌شده تا جایی که آینده‌پژوهان رقابت آینده دولت‌های جهان را رقابت فرهنگی دانسته و حتی چشم اندازهای کلان بسیاری از کشورهای پیشرفته چشم انداز فرهنگی است. 

بر این اساس جهاداقتصادی می‌تواند در حوزه فرهنگ نیز واردشده و ضمن تقویت پایه‌های اقتصادی فرهنگ آنرا به‌صورت صنعتی جدید و پویا درآورد. 

کشور ما با داشتن پشتوانه های عظیم فرهنگی و معادنغنی از علم و دانش الهی و اسلامی می تواند بعنوان قطب صنایع فرهنگی جهان ظاهرشود. 

ان‌شاءالله 

تبریک سال نو

سال نود ؛ سال جهاد اقتصادی بر همه ایرانیان مبارک باد

گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com

فصل بهار و طبیعت زیبایی که ایجاد می کند فرصت بسیار مناسبی است برای تدبرها؛ تحلیل ها و ارزیابی ها، از حرکت رودخانه ها چه پیامی می گیرم؟ از بارش باران؟ رنگین کمان؟ رعد و برق؟ جوشش چشمه ها و ... می توان بخشیدن را از دست های ابر آموخت و درخشیدن را از قرص ماه یاد گرفت و نغمه تسبیح را از بلبلان شنید..ادامه