خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

ضررهای گناه چشم به نقل از یک روحانی

1 ـ از نظر مادی: آدمی که به نامحرم نگاه می کنه ، براش عادت می شه . متأسفانه نگاه به نامحرم اعتیاد آوره . یعنی طرف رو معتاد می کنه ، این شخص از نظر درسی هم مشکل دار می شه . چون اصلاً نمی رسه درس بخونه ، لذا یکی از مشکلاتی که دبیرستانی ها و دانشجوها توی درسشون دارن ، همین نگاه به نامحرمه . نه درسش رو 

می فهمه ، نه زندگیش رو ! 

نشسته تو کتابخونه ، می خواد درس بخونه . کتابش هم بازه ، حالا تو اوج درس ، یه دفعه نامحرم رد می شه ! اون درسی رو که تا الان خونده که از یادش می ره ! این هم که می خواد بخونه زهرمارش می شه ! هیچی نمی فهمه . 

چقدر وقت ها که به خاطر نگاه به نامحرم تلف می شه ! 4 ، 5 ساعت راه می ره که بتونه به نامحرم نگاه کنه ! چه وقت هایی هدر می ره ؟! چه مشکلات بزرگ درسی و اجتماعی برای کسی که مرتکب به این عمل می شه ، بوجود می یاد ؟! این از نظر دنیایی . آدم از کسب و کار و زندگی می یوفته . اصلاً این نگاه به نامحرم می شه شغلش !! 

یه جا می ایسته و فقط به نامحرم نگاه می کنه ! ایشون چکاره اند ؟ نگاه کن به نامحرم اند ! می شه شغلش . حالا اسمی که مصطلح هست رو من نمی گم ، ترجمه شده اش رو می گم . 


2 ـ از نظر اجتماعی ، آقا ! آبروی آدم می ره . بالاخره یه وقتی آدم رو می بینن ، آبروش می ره ، آبروریزی بد دردیه . اصلاً طرف معتاده ، نمی تونه ترک کنه ، نمی تونه ! بالاخره یه روزی لو می ره ، آبرو ریزی که برای آدم به وجود می یاد ، یواش یواش تو خانواده می پیچه ، بعد هم بقیه می فهمند ! اونی که نباید بفهمه هم می فهمه . می ره خواستگاری ، بهش جواب رد می دن . می گه : آقا ! چرا جواب رد دادی ؟! بهش می گن : الحمدلله شما که دیگه نمی خواد ازدواج کنی !! 


3 ـ از نظر پزشکی: نگاه به نامحرم ، روی سلولهای مغز تأثیر می ذاره . یک سری مسائل پزشکی هم براش گفتند که من خوندم و شنیدم ، حالا شاید درست هم باشه ، ولی من نیازی نمی بینم که حتماً حتماً برای گناه نکردن از دکترها کمک بگیرم ، ولی گفتند دیگه ، می گن : نگاه به نامحرم باعث می شه 21 عارضه جسمی به آدم برسه . 21 عارضه ! یعنی وضع آدم سه می شه !! سردرد داشتن ، کمبود قوه بینایی ، ترش کردن ، بی اشتهایی و . . . چند تا چیز دیگه هم گفتن که نیازی به ذکر کردن شون نیست . 


4 ـ از نظر معنوی : پیغمبر (ص) می فرمایند : ( حدیث جالبیه ، سعی کنید همیشه یادتون باشه ) هر انسانی وقتی که پاش رو در دنیا می ذاره ، تماماً نوره . نور ! هر گناهی که انجام می ده ، یه مقداری از این نور از وجودش خارج می شه . اگه توبه کنه ، انشاءالله که خدا می بخشه و توبه اش رو قبول می کنه و عقابی نخواهد داشت ولی اون نور دیگه برنمی گرده . 


حالا شما فقط همین گناهه ، نگاه به نامحرم که آدم خیلی راحت انجام می ده رو در نظر بگیرید ، هر یه نگاه ، یه تکه نور خارج می شه ، نوری که دیگه نمی تونی برش گردونی ، هیچ راهی نداری ، از نورانیت وجودت کم می شه بعد می بینی که مردم به درجات عالیه رسیده اند ، خیلی هم داری زحمت می کشی ، خیلی هم داری کار می کنی اما قبلاً نور رو از دست دادی دیگه فایده ای نداره . این خیلی مهمه . این حدیثی که پیغمبر (ص) فرمودند برای همة گناهان هست ، من جمله گناهه نگاه به نامحرم ....

مطالبی که مطالعه کردید بخشی از سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد با موضوع: گناه چشم بود.