خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

ما که قراره بمیریم، چرا شهید نشویم؟

ما که قراره بمیریم....

پس چرا از خدا نخواهیم که با #شهادت بمیریم؟!

--------------------------------------------------


دلایل (البته برداشت شخصی من است):


1- خداوند در قران به همه پیغام داده که همه می میریم:


کُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ

 آل عمران185

-------------------------------------

 2- انسان در خسران است یعنی از سرمایه عمرش کاسته می شود، (مثل معروف یخ فروش را شنیده اید) :


وَالْعَصْرِ * إِنَّ الإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴾ (العصر1-3)

-------------------------------------

3- خداوند وعده داده که بهترین خریدار همان سرمایه های ناچیز ماست (جان و...):


إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ} (111) سورة التوبة

-------------------------------------

4- خداوند برای تضمین این تجارت هم ، وعده بهشت را برای ما داده است:


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ * تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَیُدْخِلْکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ * وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ (الصف 10-13)


-------------------------------------

5- البته این نکته فراموش نشود که خدا حتی قربانی را با شرط تقوی می پذیرد. پس صرف آرزو کردن ما را به این تجارت پرسود نخواهد رسانید:

وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ ابْنَیْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِن أَحَدِهِمَا وَلَمْ یُتَقَبَّلْ مِنَ الآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّکَ قَالَ إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ المائدة آیه : 27

نمازی برای والدین

نمازی برای والدین در مفاتیح وارد است؛ که دو رکعت است، به صورت عادی. سبک و راحت. فقط با این تفاوت کوچک:


در رکعت اول بعد از خواند سوره حمد، ده مرتبه این عبارت خوانده شود: رَبِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسابُ . معنای آن چنین است: پروردگارا من و پدر و مادرم و همه اهل ایمان را در روز قیامت بیامرز.

در رکعت دوم، پس از خواندن سوره حمد، ده مرتبه این عبارت خوانده شود: رَبِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ . معنای آن چنین است: پروردگارا من و پدر و مادرم و هرکه وارد خانه‏ام شد و مردان و زنان مؤمن را بیامرز.

پس از اتمام نماز ، ده مرتبه این عبارت بیان شود: رَبِّ ارْحَمْهُما کَما رَبَّیانى صَغیراً . و معنای آن چنین است: پروردگارا به پدر و مادرم ترحم فرما، همچنان که مرا در کودکى پرورش دادند (و ذیل رحمت خویش قرار دادند)

التماس دعای شدید. به نقل از وبلاگ جناب اقای بهشتی

دسته بندی از انواع تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی


دکتر امامی کاربران ایرانی را به ۱۳ گروه دسته بندی کرده و به شرح زیر طبقه بندی می کند:

 

تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند؟

 

1. روح سرگردان

ناظر و مشاهده گر، هیچ اثری از حضورشان دیده نمی شود، تازه وارد هستند، چند اکانت دارند و …

 

2. طوطی هستند

از خودشان حرفی ندارند، فقط جملات بزرگان را نقل می کنند.

 

3. خودشیفته

عکس های زیاد در فیگورهای مختلف از خود منتشر می کنند، دائما آواتار خود را عوض می کنند، خود را اهل کتاب نشان می دهند.

 

4. عاطل و باطل

معتاد شبکه اند، چند پروفایل دارند، ساکت و آرام هستند و علاقه مند به کمک به مردم.

 

5. نقاب دار

آدم های ضد اجتماعی، اسم و عکس مستعار و هویت دوم دارند

 

6. خنثی

فالوئر هستند، فیو و لایک می کنند، ری توییت و شر می کنند و در کل تولیدکنند محتوا به شمار نمی آیند

 

7. یاوه گو

وراج، از صبح که بیدار می شوند از ترافیک و آب و هوا و خیابان و محیط کار و … حرف می زنند.

 

8. خبر رسان

کسانی هستند که علاقه مندند اولین افرادی باشند که اخبار جدید را به دیگران اطلاع می دهند

 

9. رهبری

در مورد موضوعات مختلف از سایر کاربران سوال می کنند و نظرشان را جویا می شوند

 

10. منتقد ثابت

بدبین هستند و در زجر دادن دیگران تخصص دارند

 

11. دمدمی مزاج

رنگ عوض می کنند، در حالی که ممکن است در یک بحث نسبت به موضوعی ابراز مخالفت کنند، در جایی دیگر همان موضوع را تأیید می کنند، مشارکت فعال دارند و متخصص کامنت دادن هستند.

 

12. معلم و مربی

بیشتر، عکس های گروهی منتشر می کنند، نکته های آموزشی پست می کنند، گرم و مهربان و با وجدان اند، حس خوبی دارند.

 

13. جوانمرد اجتماع

جدی ولی آرام هستند، قابل اعتماد، متفکر هستند و مطالب سازمان یافته منتشر می کنند.


مطالب بالا از سایت حرفه روابط‌عمومی نقل شده است. و مربوط است به جلسه ای که در جمعه ای که گذشت (۱۱ بهمن ۱۳۹۲) در دفتر انجمن باور، میهمان بحث “نشست اندیشه ـ ایران چه حرفی برای گفتن دارد” برگزارشد. در این جلسه دکتر حسین امامی به موضوع چگونگی ارتباط ایرانیان با جامعه ی شبکه ای پرداخت و سخنرانی اش با موضوع “تمدن ایرانی و شبکه های اجتماعی با تأکید بر شخصیت شناسی کاربران” ارائه کرد.

 

دکتر امامی در ابتدای بحث و تشریح وضعیت کاربران ایرانی در اینترنت گفت: بر اساس آمار، جمعیت ایران ۷۸ میلیون نفر است که از این تعداد، ۴۲ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. البته با این توضیح که هر بار کانکت شدن کاربر به اینترنت، یک یوزر تعریف می شود و کاربری که در محل کار، منزل یا موبایل به اینترنت وصل می شود، به عنوان چند یوزر متفاوت محاسبه می شود.

 

وی در ادامه ایران را دارای بیشترین تعداد کاربر اینترنت در خاور میانه دانست و گفت: تنها ۸ دهم درصد محتوای اینترنت به زبان فارسی تولید می شود.

 

به گفته امامی زبان هایی که بیشترین تولید محتوا با این زبان ها صورت می گیرد به ترتیب عبارت اند از: ۱٫ انگلیسی، ۲٫ چینی، ۳٫ اسپانیایی، ۴٫ ژاپنی، ۵٫ پرتغالی، ۶٫ آلمانی ۷٫ عربی، ۸٫ فرانسه و ۹٫ کره ای

آیا وهابیت یک فرقه اسلامی است؟

مدتی بود که وهابیت با شعارهای زیبا و سخن راندن از توحید و شبهه افکنی های زیاد سعی داشت تا از خود چهره ای دلفریب و عرفانی نزد جوانان به جای بگذارد. کسانی که به سفر حج مشرف شده اند حتما از تبلیغات آنها باخبر هستند.

تاریخچه شکل گیری این فرقه ضاله برای همه ما روشن است.

فرقه ای که به زحمت قدمتی 200 ساله دارد. فرقه ای که به دست یک جاسوس انگلیسی بناشد. و فرقه ای که در جریان جنگ ها و خونریزی های فراوان توانست حکومت آل سعود را در عربستان، پایه گذاری کند. و هنوز خاطره ویران کردن و بی حرمتی به مقبره های امامان مان در بقیع فراموش نشده است.

بهرجهت تا دو سه سال قبل این فرقه توانسته بود چهره اصلی خودش را در پس نقاب مخفی کند. تا اینکه به مدد بیداری اسلامی، بسیاری از معادلات سیاسی و مذهبی منطقه در حال عوض شدن بود و اینجا بود که ترس از انزوا و ازمحلال باعث انجام بزرگترین خطای استراتژیک وهابیت شد.


فتواهای متعدد و پر از اشکال و متضاد با حکم خداوند به بهانه جنگ با حکومت سوریه!!

از جهاد نکاح گرفته تا صدور سند بهشت با قتل و ترور شیعیان....

این ها همگی باعث شناخته شدن چهره کثیف وهابیت در جهان شد. حالا زمان آن رسیده که کلیه مسلمانان شیعه و سنی، با حفظ اتحاد و انسجام و برادری خود، علیه این لکه ننگ که مثل غده چرکین خود را به دامان پاک اسلام چسبانیده، قیام نمایند و ضمن اعلام برائت از آن برای شناسایی برادری و اخوت واقعی میان مسلمانان شیعه و سنی اقدام عاجل نمایند.

هنر اسلامی الان باید وارد صحنه شود و با زبان رسانه و هنر به جهان بفهماند که وهابی و وهابیت با اسلام رابطه ای ندارد.

و وهابیت از اسلام نیست.