X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های حسن مهدیان
دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392

دسته بندی از انواع تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی


دکتر امامی کاربران ایرانی را به ۱۳ گروه دسته بندی کرده و به شرح زیر طبقه بندی می کند:

 

تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند؟

 

1. روح سرگردان

ناظر و مشاهده گر، هیچ اثری از حضورشان دیده نمی شود، تازه وارد هستند، چند اکانت دارند و …

 

2. طوطی هستند

از خودشان حرفی ندارند، فقط جملات بزرگان را نقل می کنند.

 

3. خودشیفته

عکس های زیاد در فیگورهای مختلف از خود منتشر می کنند، دائما آواتار خود را عوض می کنند، خود را اهل کتاب نشان می دهند.

 

4. عاطل و باطل

معتاد شبکه اند، چند پروفایل دارند، ساکت و آرام هستند و علاقه مند به کمک به مردم.

 

5. نقاب دار

آدم های ضد اجتماعی، اسم و عکس مستعار و هویت دوم دارند

 

6. خنثی

فالوئر هستند، فیو و لایک می کنند، ری توییت و شر می کنند و در کل تولیدکنند محتوا به شمار نمی آیند

 

7. یاوه گو

وراج، از صبح که بیدار می شوند از ترافیک و آب و هوا و خیابان و محیط کار و … حرف می زنند.

 

8. خبر رسان

کسانی هستند که علاقه مندند اولین افرادی باشند که اخبار جدید را به دیگران اطلاع می دهند

 

9. رهبری

در مورد موضوعات مختلف از سایر کاربران سوال می کنند و نظرشان را جویا می شوند

 

10. منتقد ثابت

بدبین هستند و در زجر دادن دیگران تخصص دارند

 

11. دمدمی مزاج

رنگ عوض می کنند، در حالی که ممکن است در یک بحث نسبت به موضوعی ابراز مخالفت کنند، در جایی دیگر همان موضوع را تأیید می کنند، مشارکت فعال دارند و متخصص کامنت دادن هستند.

 

12. معلم و مربی

بیشتر، عکس های گروهی منتشر می کنند، نکته های آموزشی پست می کنند، گرم و مهربان و با وجدان اند، حس خوبی دارند.

 

13. جوانمرد اجتماع

جدی ولی آرام هستند، قابل اعتماد، متفکر هستند و مطالب سازمان یافته منتشر می کنند.


مطالب بالا از سایت حرفه روابط‌عمومی نقل شده است. و مربوط است به جلسه ای که در جمعه ای که گذشت (۱۱ بهمن ۱۳۹۲) در دفتر انجمن باور، میهمان بحث “نشست اندیشه ـ ایران چه حرفی برای گفتن دارد” برگزارشد. در این جلسه دکتر حسین امامی به موضوع چگونگی ارتباط ایرانیان با جامعه ی شبکه ای پرداخت و سخنرانی اش با موضوع “تمدن ایرانی و شبکه های اجتماعی با تأکید بر شخصیت شناسی کاربران” ارائه کرد.

 

دکتر امامی در ابتدای بحث و تشریح وضعیت کاربران ایرانی در اینترنت گفت: بر اساس آمار، جمعیت ایران ۷۸ میلیون نفر است که از این تعداد، ۴۲ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. البته با این توضیح که هر بار کانکت شدن کاربر به اینترنت، یک یوزر تعریف می شود و کاربری که در محل کار، منزل یا موبایل به اینترنت وصل می شود، به عنوان چند یوزر متفاوت محاسبه می شود.

 

وی در ادامه ایران را دارای بیشترین تعداد کاربر اینترنت در خاور میانه دانست و گفت: تنها ۸ دهم درصد محتوای اینترنت به زبان فارسی تولید می شود.

 

به گفته امامی زبان هایی که بیشترین تولید محتوا با این زبان ها صورت می گیرد به ترتیب عبارت اند از: ۱٫ انگلیسی، ۲٫ چینی، ۳٫ اسپانیایی، ۴٫ ژاپنی، ۵٫ پرتغالی، ۶٫ آلمانی ۷٫ عربی، ۸٫ فرانسه و ۹٫ کره ای

برچسب‌ها: شبکه های اجتماعی
نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)