خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

روز آخر زندگی

امروز به سایتی برخوردم که این توضیحات را داده بود:

"...جمله معروف «هر روز طوری زندگی کن که انگار روز آخر زندگی توست» را همه شنیده‌ایم، آیا تا بحال جلو آینه ایستاده اید و از خودتان پرسیده اید آیا من خوشبختم؟ من موفقم؟ من خوشحالم؟ پاسختان منفی بود؟! باید چیزی در زندگی شما تغییر کند! 

در رویداد روز آخر ما در جستجوی یافتن خواسته‌های واقعی خود از زندگی هستیم و فرض می‌کنیم که آن روز، روز آخر و فرصت نهایی ما برای تغییر و انتخاب مسیر زندگی است، سعی می‌کنیم تا به سمت هدفی که تعیین می‌کنیم حرکت کنیم و زندگی خود را در جهت رسیدن به آن بهینه کنیم تا وقتی بار دیگر همان سوال‌های بالا را از خود می‌پرسیم پاسخ مثبت بشنویم."

حالا با خود می اندیشم ؛ ویاد آن جمله زیبای امام علی علیه السلام می افتم که می فرمودند:

«‌اِعْمَلْ لِدُنْیَاکَ کَأَنَّکَ تَعِیشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لاِخِرَتِکَ کَأَنَّکَ تَمُوتُ غَداً» (مستدرک الوسائل ج1 ص146)

ترجمه: «‌برای دنیای خـودت چنان عمل کن که گویا در دنیا تا ابد زندگی می‌کنی؛ و برای آخـرت خـودت چنان عمل کن که گویا همین فردا می‌میری»

چراکه آن چه از سخن گهربار امیرالمومنین برداشت می کنم برخلاف آن چه هست که این سایت تبلیغ آن را می کند. در جاهای دیگری هم از آموزه های غربی موفقیت به این نکته برخورده بودم. آنتونی رابینز، اسفان کاوی و ... برای غایت زندگی ما رفاه و آسایش و ثروت را اندیشیده اند. گویی آرمان بشر معاصر چیزی جز این نیست.( امنیت، رفاه و آزادی).