خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

یک معامله دلچسب

چند روز پیش ماشینمو فروختم البته بالاتر از اون قیمتی که کارشناس جمعه بازار میگفت. برام تجربه جالبی بود. صافکاری و تمیزی ظاهر برای خریدار خیلی مهمه اینو از مقایسه رفتار مشتری قبل و بعداز صافکاری فهمیدم. با اینکه 350 برام هزینه داشت ولی حدود 1 ت فی ماشین بالاتر رفت!
**********************************************************
نکته جالب تر اینکه من موقع فروختن به مشتری هام تمام اشکالات ریز و جزئی ماشین را لو دادم! و این خودش شده بود عامل ایجاد اعتماد بیشتر
نیت من این بود که معامله شرعی باشه و خدای نکرده به خاطر پنهان کاری عیوب ماشین معامله من دارای اشکال نباشه...
برخی از عیب های ماشین من:
کاپوت جلو و درب عقب تعویش شده
دوروبر ماشین گریسی داره و کمی سرقلم میخواد
پلوس سمت راست موقع دورزدن صدا میده
کولر ماشین نشتی ریزداره
فرمون کمی چالی داره
رادیوش آنتن دهی ضعیف داره
روغن ماشین موقع عوض شدنشه
معاینه فنی نداره
صفحه کلاچش دوسال پیش عوض شده
و...
البته کلا اینها عیبهای بزرگی به شمار نمیومدند ولی مهم اون حس خوبی داشت که موقع معامله به من دست داد. احساس آرامش داشتم چون عیبی را پنهان نمی کردم ...

اگر به عیادت می‌رفتم...

صبح روز دوشنبه خبر عمل جراحی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد. از ساعات اولیه‌ی انتشار این خبر، نظرات و پیام‌‌های محبت‌آمیزی از سوی مردم می‌رسید و بسیاری نیز مایل بودند که به دیدار و عیادت معظم‌له بروند. طبعاً ملاقات حضوری، به دلیل محدودیت‌های گوناگون امکانپذیر نیست؛ اما اینجا می‌تواند صفحه‌ای باشد برای عیادت شما از طریق فضای مجازی.
اگر شما به عیادت می‌رفتید چه می‌گفتید؟

تا کنون بیش از ۱۰ هزار نظر دریافت شده است

http://farsi.khamenei.ir/page?id=27421

*************************************************

من شاعر نیستم ولی از دیدن ایشان روی تخت، جملاتی به ذهنم رسید:


تویی که مرهم زخمی و برای دل همدم/ چگونه بندند طبیبان به زخم تو مرهم

دلت که خون شده از بی وفایی دوران/ دعا نما که بیاید برای دل مرهم





خلاقیت جلسات ایستاده بیشتر است!

اگر می خواهید کارمندتان خلاق باشد با او ایستاده مذاکره کنید

تهران-ایرنا-تحقیقات اخیر محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس نشان می دهد که ایستادن در طول جلسات سبب خلاقیت کارمندان می شود.

اگر می خواهید کارمندتان خلاق باشد با او ایستاده مذاکره کنید

به گزارش ایرنا از رویترز، چنانچه مدیران به دنبال افزایش خلاقیت و کارایی کارمندان هستند، بجای اینکه در طول جلسات در یک مکان ثابت بنشینند، از آنان بخواهند که ایستاده مذاکره کنند.


نتایج این تحقیقات در طرح ایده های جدید و حل ساده تر مشکلات به اندازه ای موثر بوده است که بسیاری از شرکت های آمریکایی این روش را برای طرح موضوعات مهم انتخاب کرده اند.


در این تحقیقات از 214 داوطلب استفاده شده است که در جلسات مختلف شرکت کرده اند. از این افراد خواسته شده که حسگرهای کوچکی روی مچ دست خود قرار دهند تا فعالیت های الکتریکی سطح پوست را کنترل کند. با این راهکار میزان انگیختگی فیزیولوژیک فرد به راحتی قابل مشاهده است. 


داوطلبان به گروه های مختلفی تقسیم شدند تا در جلسات شرکت کنند. برخی از سالن ها شامل میز و صندلی بود و در برخی دیگر فقط میز قرار داشت.


نتایج این تحقیق نشان می دهد که گروه هایی که در جلسات بدون صندلی شرکت کرده بودند بسیار خلاق بودند و ایده های بکری مطرح می کردند و آن را بین اعضای گروه به اشتراک می گذاشتند. نکته قابل توجه این است که زورگویی و لجاجت در این افراد بسیار کمتر بود و با گروه تعامل بهتری داشتند. 


در این تحقیقات آمده است که زمانی که افراد نشسته با هم مذاکره می کنند، معمولا سرگرم اوراق و لپ تاپ فردی خود هستند و افکار و ایده هایشان از جمع مجزاست؛ ولی زمانی که به صورت ایستاده گفتگو می کنند این افکار را به اشتراک می گذارند.


نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Social Psychological and Personality Science منتشر شده است. 

منبع: ایرنا