خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

IQ از نوعی دیگر

حدود سال 1368 بود من فقط 10 سال داشتم!
در آن روزهای کودکی با برادرم به دیدن فیلم های سینمایی ان دوران می رفتیم. نوستالژی های من از آن دوران بلمی به سوی ساحل، عقاب ها، گریز از شهر و فیلم بسیار حذاب "مهاجر" بود که داستانش مربوط به یک سری هواپیماهای کوچک کنترلی بود که موشک آرپیجی بهش وصل می شد و با کلی قارقار و سروصدا میرفت رو سر عراقیا!.
توی ذهن من اینکه بشود با کنترل از راه دور یک پهباد را روی سر دشمن برد و عکس گرفت و چند تا گلوله آرپیجی رو سرشون ریخت خیلی کار شاقی بود!
*************************************************
چند سال بعد از آن توی خبرها دیدم که یک هواپیمای عجیب و غریب به شکل خفاش سیاهی توسط آمریکا رونمایی شد که می گفتند هیچ راداری نمی تونه اونو شناسایی کنه!
من کمی مبهوت بودم و ...
*************************************************
سه سال پیش بود یکی از اون خفاش ها را روی هوا به دام انداختند و به غنیمت گرفتند.
خیلی خوشحال شدم.
*************************************************
حالا ما هم از اون هواپیماها داریم اما نه مثل اون قارقارک هایی که توی فیلم های بچگی ام می دیدم. یه نمونه خوبش با موتورجت و قابلیت شکاری و بمب افکن. که قابل رقابت با نمونه های آمریکایی خودشه.
حالا فقط احساس غرور می کنم. غرور !
*******
راستی اونایی که دم از فرار مغزها می زنند. آره با شمایم نه اون یکی، بله شما ! میشه بگید اگه مغز های اصلی ما فرار کرده بودند الان این همه تکنولوژی های نظامی پیشرفته رو کی می تونست بسازه؟ 
مغز های اصلی ما گمنامند کسی هم اونا رو نمیشناسه شاید همین آقایی باشه که الان اومد از سوپر سر کوچه شما ماست خرید.. اینها آدم هایی معمولی اند ولی افکاری زیبا واهدافی قشنگ توی سرشون دارند. 
*************************
از همشون ممنونیم
ممنونیم که به ما یاددادید برای نخبه بودن فقط IQ لازم نیست. Iman و Qeyrat هم میخواد.
از همه نخبگان واقعی این سرزمین تشکر می کنم. که ما رو با تلاش هایشون شاد کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد