خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

روز خلقت بهانه خلقت

سلام


*

روز مبارکی است امروز

روز فاطمه سلام الله علیها

روز کهکشانها!

همان روز که ما روز زن می خوانیمش. که به نظر من باید بخوانیم روز خلقت، روز آفرینش.

چون فاطمه سلام الله علیها، بهانه خلقت است؛ بهتر بگویم:

امروز روز خلقت بهانه خلقت خلقت است.

**

امروز حس عجیبی داشتم.....

این حدیث قدسی را می خواندم:

لولاک لما خلقت الأفلاک...

با خودم می اندیشیدم، یعنی خداوند عالم، افلاک و کهکشانها و همه عظمت این هستی را به خاطر وجود فاطمه سلام الله علیها آفریده است؟!


***

به سراغ کهکشانها رفتم، و بسی زیبایی و عظمت افلاک را دیدم. و یاد این جملات آسمانی افتادم:


وعزتی وجلالی أنّی ما خلقت سماءاً مبنیة ولا أرضاً مدحیة ولا قمراً منیراً ولا شمساً مضیئة.. إلا فی محبة هؤلاء الخمسة الذین هم تحت الکساء


****

یه نکته بگم.

یه روز یک نفر میره بیابون میبینه یه درویشی (مجنون) داره با ریگ و خاک بیابون بازی میکنه( مثل بچه ها)...

شعرشو شنیدید:

دید مجنون را یکی صحرا نورد

در میان بادیه بنشسته فرد

کرده صفحه ریگ و انگشتان قلم

میزند با اشک خونین این رقم

گفت ای مجنون شیدا ، چیست این؟

می نویسی نامه  ، بهر کیست این؟

گفت مشق نام لیلی میکنم

خاطر خود را تسلی میکنم....

*****

حالا منم اون مجنون تصور کنید که داره تو کهکشونا ریگ بازی میکنه:

بهترین عکس های مسابقه نجومی را دیدم.  "astronomy photographer of the year 2012"

باورم نشد. بهترین عکس مربوط بود به کهکشانی که برای من نام مبارک فاطمه سلام الله علیها را تداعی می کرد.


التماس دعا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد