خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خواص روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی از میوه های زیتون تازه تهیه و بلافاصله بسته بندی می شود. اگر روغن گیری از زیتون سالم و تازه انجام شود بوی نامطبوع زیتون را دارا نخواهد بود و برای مصرف خوراکی بسیار مناسب خواهدبود.

متاسفانه تقلب در این روغن توسط تولیدکننده ها یا برخی توزیع کننده ها انجام می شود بدین صورت که حدود 30  الی 50 درصد از روغن های دیگری مثل روغن آفتابگردان به آن اضافه می نمایند. بدین ترتیب قیمت تمام شده آن کاهش می یابد. بنابراین سعی کنید به هیچ عنوان روغن را با قیمت های پایین  واز منابع نامطمئن تهیه نکنید.


در روایات اسلامی به خواص این میوه اشاره هایی شده است که از جمله از پیامبر خدا( ص) فرمودند: " روغن زیتون بخورید و خود را با روغن زیتون چرب کنید ؛چرا که آن از درختی خجسته است ."

در کتاب زبان خوراکیها مرحوم غیاث الدین جزایری این گونه از خواص روغن (از زبان خود میوه زیتون) نوشته اند:


روغن میوه من به عنوان نرم کننده شکم و در موارد سنگهای صفراوی و قولنجهای کبدی و کلیوی و رفع یبوست و همچنین برای کارگرانی که با سرب کار می‏کنند اثر مفید دارد.

مقدار خوراک آن به عنوان ملین 30 تا 60 گرم، برای معالجه قولنجهای کبدی و سنگ کیسه صفرا 100 تا 400 گرم است. در قولنجهای کبدی و سنگهای صفراوی بهتر است دویست تا چهار صد گرم آن را تنقیه کنند و برای این کار بهتر است آن را با یک لیتر آب و یک زرده تخم مرغ بزنند تا به صورت نیم محلول در آمده و به صورت تنقیه به کار برند.

خوردن چهارده مثقال روغن من با آب گرم و جوشاندن جو مسهلی عالی است و جهت درد عضلات و سیاتیک و با آب گرم جهت رفع قولنج و دل پیچه و اخراج کرم معده و ریختن سنگریزه‏های کلیه و مثانه و درد مفاصل به کار می‏رود. روغن مالی با روغن من جهت تسکین درد عضلات و یا مرهمهای من جهت التیام زخمهای چرکی مفید است.


پیشینیان جهت روغن زیتون کهنه که هفت سال از عمر آن گذشته باشد خواص زیادی قائل بودند و رویهمرفته، جهت استعمال خارجی روغن کهنه بهتر از تازه است.


توصیه های پزشکان قلب به بیماران قلبی و کسانی که در معرض خطر سکته قلبی قراردارند استفاده از روغن خالص زیتون می باشد. چون کمترین عارضه را به همراه داشته و فواید زیادی دارد.


در یک روایت دیگر پیامبر خدا(ص) می فرمایند:" روغن زیتون بخورید و خود را با آن چرب کنید زیرا در آن درمان هفتاد درد است که جزام از جمله آنهاست ."


فواید روغن زیتون برای پوست:

احتمالاً درمورد “پاکسازی پوست با روغن” شنیده اید، روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای این کار است. این روغن تمام چربی‌های‌ اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.


اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.


خواص روغن زیتون برای مو:


روغن زیتون مواد غذایی حیاتی (آنتی اکسیدان‌ها) را به پوست سر می‌رساند و رشد مو را تحریک می‌کند.


به این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید. (البته، مراقب باشید که فقط گرم شود و نجوشد.) سپس، بگذارید تا خنک شود تا پوست سر خود را با آن ماساژ دهید.


روغن زیتون منافذ کف سر شما را باز می‌کند، به عمق فولیکول‌ها می‌رود و آنها را با مواد مغذی پر می‌کند.


ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرم مانند روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می‌کند، به رشد سریع مو کمک می‌کند و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو می‌شود.


فروشندگان معتبر روغن زیتون:


در مشهد آقای موسوی که از عطاری های معروف هستند روغن زیتون خالصی تهیه می کنند که برای تهیه آن می توانید با ادمین پویش ارگانیک، به شماره 09357772819 در واتساپ پیغام دهید. خرید روغن زیتون در ظرف های نیم لیتری، 1 لیتری و 4 لیتری امکان پذیر خواهدبود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد