خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

خورشید طلایی توس

سلام برخورشید همیشه تابان خراسان؛ وب‌نوشته‌های مجتبی مهدیان

آشنایی با شبکه مدرسه

 

شبکه مدرسه یکی از طرحهای بنیاد دانش و هنر است که در سال ۱۳۷۷ به منظور توانمندسازی جوانان ایرانی با فناوریهای نو ( به ویژه فناوری ارتباطات و اطلاعات) راه اندازی شد.

برنامه های عمده شبکه مدرسه عبارت است از:
  • راه اندازی سایتهای کامپیوتری در مدرسه های برگزیده، هر سایت شامل ده الی پانزده کامپیوتر و تجهیزات جانبی است که روی یک شبکه محلی قرار دارد و ازطریق یک کامپیوتر خادم به شبکه اینترنت متصل می شود.
  • برگزاری آموزشها ی پایه به صورت آموزشهای فوق برنامه در مدرسه ها، در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات شامل آشنایی با اینترنت و کامپیوتر، سیستم عامل (ویندوز)، واژه پرداز (Word)، ارائه مطلب (Power Point)، و غیره.
  • راه اندازی گروههای پژوهشی در مدرسه ها به منظور تشویق دانش آموزان به فعالیتهای تیمی و گروهی، فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی با استفاده از یافته اندوزی از طریق شبکه اینترنت، و تدوین یافته ها و ارائه دستاوردها در سمینارها، وب سایتهای اطلاعاتی، و نشریات.
  • راه اندازی پورتال اسکول نت به عنوان درگاه ورودی به شبکه اینترنت، و گستره فعالیت دانش آموزان و معلمان بر روی شبکه، مشتمل بر بخشهای مختلف نظیر کلوبها و مدرسه های الکترونیک و درگاه ورود به وب سایت‌های مدرسه ها.
  • برگزاری سمینارهای محلی در مدرسه ها و شهرهای مختلف، و برگزاری همایش شبکه مدرسه در سطح ملّی.
  • همکاریهای بین المللی از طریق برقراری ارتباط مدرسه ها و دانش آموزان با مدرسه ها و دانش آموزان سایر کشورها و همکاری بر روی پروژه های مشترک از طریق گستره IRAN-iEARN و شرکت در سمینارهای بین المللی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد